donderdag 24 november 2011

Schilder 2 en stukadoor

Sinds anderhalve week is Schilder 2 en Zoon aan het werk. Wat een verschil met Schilder 1.0!
Schilder 2 werkt hard, snapt wat je bedoelt en denkt met je mee.
Voor het huis staat een stelling, het schuurwerk is gedaan, grondlagen zitten erop en ook de nieuwe kleuren zitten al op sommige ramen en kozijnen.
Nieuwe kleuren zijn het niet echt. we hebben namelijk kleuren uit de Dordtse kleuren waaier gekozen.
Statengroen en Bentheimer hebben wij gekozen.
Statengroen is een voorname zwartgroene kleur die veel werd toegepast in de 19 en 20ste eeuw op voordeuren en ramen. Bentheimer is een lichte okerkleur die verwijst naar Bentheimer zandsteen, die zijn omschreven in 19e eeuwse verfbestekken.

Smiley

De deurbel.
Op de plint aan de onderzijde van het huis komt een lichte grijstint, er zijn al wat kleurproefjes gedaan maar we zijn er nog niet helemaal uit. Misschien Dordts grijs of Merwede grijs?
De keuken en eetkamer zijn nu glad gestuukt. Heerlijk wat een licht! En dan moet het nog geverfd worden...
Ook hebben we bericht gehad van Keukenman; over twee weken is de levering van de keuken. Yes!



Vorige week was ik een ochtend op Cecilia's school. Heel leuk om zo een kleuterklas te zien! Tijdens de Sinterklaastijd is de poppenhoek omgetoverd tot Sinterklaashuis, inclusief het paard, het grote boek en de verkleedkleren.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie de Dordtse kleuren gebruiken. En als jullie wonen waar ik vermoed dat het is, zijn jullie echt Geluksvogels! Geniet van alle verbeteringen he. Bij mij zijn gisteren nieuwe kozijnen geplaatst, en ik vrees dat de stukadoor ook bij mij langs moet komen want het zag er onder de afbrokkelende laag uit als gestapelde stenen met wat los zand ertussen. Ai.
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Judith, als je nog een goede stukadoor nodig hebt?
    Zijn je kozijnen verder naar je zin? Wel lekker als dat soort klussen voor de echte kou gedaan zijn.
    En, je kunt natuurlijk altijd eens langs fietsen! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou het dan toch nog een kerstdiner uit eigen keuken worden dit jaar? Wat leuk om te zien dat het zo vlot. Ik heb zin om het weer eens met eigen ogen te komen aanschouwen! Olivia en ik wandelen wel weer eens langs. Groetjes, Wilma (en JK natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schiet het op bij jullie!! Fijn! Ik vind het fantastisch om te zien wat mijn T allemaal zelf wil en kan, maar die snelheid is wel jaloersmakend. ;)

    BeantwoordenVerwijderen