zaterdag 12 november 2011

Kast en Sinterklaas!

In de kamer van Cecilia ontbreekt een kledingkast. Nu is dat niet zo erg want met een kledingrek en een paar manden kom je ook een eind. Toch was ik al een tijd op zoek naar dé kledingkast. Ik zag een kast van Lief! maar twijfelde te veel. Toen vond ik www.olijk.nl Een webwinkel met hele gave spullen. Gisteren ben ik in de showroom geweest. Ik ben verkocht. Een op maat gemaakte kast met een hele snelle levering. Nog drie weken geduld!


Vandaag was dé dag waar Cecilia al sinds vorig jaar naar uitkijkt; De aankomst van Sinterklaas! Natuurlijk hebben we dit keer niet op tv gekeken maar keken we live hoe Sinterklaas werd binnengevaren in de oudste stad van Nederland.
Het was veel drukker dan een normale intocht, we zagen niet veel van Sinterklaas en zijn Pieten (gelukkig waren die er toch!) maar wat we zagen én het sfeertje was fantastisch!!


Via de Binnen Walenvest, de Damiatenbrug,het Groothoofd en de Voorstraat liepen we richting de markt.


Moe en hongerig zochten we naar iets lekkers. Een lekker portie kibbeling werd de lunch (alle restaurantjes en terrassen zaten vol, logisch...). We waren niet de enigen die op het idee waren gekomen om kibbeling te eten, een rij van ongeveer 30 meter stond er bij de marktkraam...
Ah! Maar gelukkig, daar spotte ik een leerling van school! In ruil voor het uitdelen van haar promotieharing (leuk om te doen!) haalde zij voor ons vier portie kibbeling. Kibbeling die nog nooit zo lekker smaakte!! Dankjewel leerling!
Moe maar voldaan liepen we naar huis. Uiteraard keken we nog even het Sinterklaas journaal. En de dag was goed.
Totdat ik een boterham met kaas wilde beleggen. Het korstje van de kaas wilde er niet af maar mijn duimnagel wel. Dat deed pijn, op naar de HAP.

Wat fijn om nu weer thuis te zijn en te genieten van rust en mooie Sint foto's!

3 opmerkingen:

  1. Ieks, is je nagel er helemaal af? Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, jullie stonden weer op een heel ander plekje! Wij vonden nog net een tafeltje bij de Zoete Belofte, wat n geluk.
    en wat je schrijft inderdaad: en dag was goed! (behalve van je duim dan...)♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jah hij kwam nu natuurlijk bij jullie aan.. wij zijn vorig jaar in schiedam niet life wezen kijken.. Ook ivm de drukte. Dit jaar was het ook zo druk bij het stadhuis dat de kids weinig van de show gezien hebben.. jammer is dat. Maar idd de sfeer in de stad is wel heel gezellig!

    Wat wordt jullie huis mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen