maandag 24 oktober 2011

Hoe overleef ik de verbouwing?

Nee, ik ga niet een nieuw boekje schrijven in de serie 'Hoe overleef ik..?'
Echt overleven doe je natuurlijk ook niet, alhoewel er mensen zijn die denken dat het haast niet te doen is zo'n verbouwing. En dat ook nog eens zonder keuken... Ja, inderdaad zonder keuken.
Gisteren rekende ik uit dat we hier nu twee maanden wonen, en dat we nog tien weken te gaan hebben voordat de keuken geplaatst wordt.
En wat kijk ik naar de keuken uit! Heerlijk koken, bakken en dan die verrukkelijke geuren. Eindelijk weer bladeren door mijn favoriete kookboeken van Jamie en Nigella.
Maar nog even geduld. Ook nu eten we lekker. Weet je dat je echt mega veel (niet kant en klaar!!!) voedsel kunt bereiden in de magnetron. Stamppotten in allerlei variaties, heerlijke (warme) salades, groentes. Soms kook ik bij mijn moeder een paar maaltijden voor een wat langere tijd. Die kunnen mooi de vriezer in. Nu ligt er een tonijnpasta in en een paar setjes gehaktballen. En wat ook lief is, een collega maakt een keer in de week tijdens haar kooklessen in de klas, gelijk een maaltijd voor ons. Daar genieten we erg van! Het valt dus nog redelijk mee met het aantal 'kant en klaar maaltijden' wat we aanschaffen. Ook het uit eten gaan is op één hand te tellen. Ok, behalve dan afgelopen week; naar PIM's poffertjessalon.....

Maar ja toen hadden we vakantie...

En wat deden we nog meer in de vakantie?
Kijk naar de foto's!
Na terugkomst uit Saarburg zag de kastombouw er opeens zo uit.

Met een lik verf om te impregneren is de ombouw van de kast klaar om te behangen. Deze week?

De inhoud van de ombouw; wat heerlijk!

Aanwinst voor de slaapkamer, gekregen van zus&zwagerlief.
Onze woonkamer op zolder; met kaars en bloemen.

Ook de afwas moet gebeuren, hip keukenblok!


Nieuwe verlichting in David's werkamer


Als je steeds verder gaat en geniet van wat je hebt gedaan, is zo'n verbouwing ook best bijzonder. Je werkt samen naar iets moois! Ons huis! En ooit met keuken!

3 opmerkingen:

  1. Hallo, wat leuk, een volger die ook in Dordrecht woont! Ik ga jullie verbouwingsverhalen zeker volgen en gefeliciteerd met de aanstaande baby! Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook erg benieuwd naar de verbouwingsverhalen, leuk! (Al ben je vast veel sneller klaar dan wij, we zijn al 4,5 jaar bezig ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik kan me voorstellen dat je verlangt naar een echte keuken,
    maar dit klinkt wel heel knus allemaal.
    Gaaf hoor zo'n mega verbouwing,
    ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik vind de ombouw kast achter het bed een super idee,
    ben benieuwd hoe hij straks is met behangetje!

    BeantwoordenVerwijderen