woensdag 29 juni 2011

Afscheid van onze Vogelaarwijk

Vanmiddag reed ik op mijn gemakje met de auto de Colijnstraat in.
De Colijnstraat die regelmatig negatief in het nieuws is. Hangjongeren, drugsdealende Antillianen en grote sociale achterstand zijn de hoofdproblemen. Er is veel actie opgezet door de gemeente Dordrecht en de politie. Hartstikke goed. Een van de aanpak punten zijn het tegen gaan van drugsrunners. En dat heb ik vandaag gemerkt.... Sinds kort mag men namelijk in  het hele Colijnstraatgebied preventief zonder reden fouilleren. Erg fijn.

Ik rij de straat in, zie politieagenten staan en denk; Zeker iets aan de hand, gebeurd wel vaker.
Vervolgens zie een groep agenten die nog niets doen, mij zien aankomen, een stopteken geven en mij naar de kant loodsen. Ter illustratie; Cecilia (bijna 4 jaar) zit naast mij in een kinderzitje.
Ik moet eerst blijven zitten en men deelt mij mee dat ik gefouilleerd ga worden op verboden wapenbezit. (Huhhh, Ik??? Wapens???)
Er wordt een vrouwelijke agent opgeroepen, ik moet uit de auto stappen, handen tegen het autodak en daar gaat ze. Beetje een genante vertoning, midden op straat gefouilleerd te worden met vijf wildvreemde mannen om je heen en nieuwsgierige toeschouwers op de balkonnetjes.
Ondertussen kan ik mijn lachstuipen niet bedwingen en baal ik ervan dat ik geen fototoestel bij me heb.
Cecilia kijkt verbaasd toe. Wat doet mama nu?
Ook de politieagenten weten niet of ze nu kunnen lachen of niet. Ik vertel dat ik volgende week ga verhuizen en dat ik dit wel een grappig afscheid vind van onze Crabbehof periode.
Een agent vertrouwd me daarna toe dat ik niet helemaal in hun doelgroep val (Ohhh???!!) maar omdat er geen willekeur wordt toegepast, ben ik ook de Sjaak.
Schoenen moeten uit, worden bekeken van binnen en van buiten. Vervolgens duiken ze de auto in, kastjes en gaten worden bekeken. En nee, er zijn geen wapens gevonden....!!! Ik mag verder.
Hoe hilarisch!!! Ik heb zo gelachen!

2 opmerkingen:

  1. oh wat zou ik pissig zijn, maar zoals jij het schrijft ga ik er ook van lachen..
    het is wel jammer dat ze niemand meer vertrouwen..

    is de nieuwe buurt positiever?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat eens nog eens orde en regelmaat. Dat is nog een efficient. Kijken ze niet eens meer naar wie er in de auto zit. Maar zien ze een subject dat gefouilleerd moet worden. En wat denk je? Ze hadden alleen om mannelijke passanten en subjecten gerekend. Komt er een vrouw aan. MIJN dochter! Moet er opeens een vrouwelijke agente opgetrommeld worden. Immers de toevallige passant was van het vrouwelijke geslacht. Had de politie even niet op gerekend. De onvolprezen emancipatie ten spijt. Er zijn namelijk ook vrouwelijke bewoners. Die overigens hun mannetje staan! Maar die mogen niet door een mannelijke politieagent worden gefouilleerd. Dus een vrouwelijke agente, die OOK haar mannetje staat, wordt uit het politieblik opgetrommeld om te kijken of mijn dochter een automatisch wapen in haar schoen verborgen heeft!
    De politie. Waakzaam en dienstbaar. Gelukkig. Mijn schoonzoon is niet getrouwd met een drugsrunner. Prijs de Heer!

    BeantwoordenVerwijderen