dinsdag 14 september 2010

Bezoek

Sinds ik voor het laatst geschreven heb, zijn er weer aardig wat nieuwe huisontwikkelingen.
Nadat iemand van de Milieudienst afgelopen vrijdag aan de deur was geweest, belde gisteren de buurvrouw ons op. Er was een mevrouw bij haar aan de deur geweest van Monumentenzorg die ontzettend verbolgen was. Er zou een grootscheepse verbouwing aan de gang zijn en zij wilde weten wat de buren daarvan wisten. Ze vroeg of zij vanuit hun tuin bij ons aan de achterzijde naar binnen mocht gluren!!!! :O !!!! Hoe onbeleefd van een officiële instantie. Gelukkig stonden de buren dit niet toe en belde ze ons gelijk na het bezoek  op. Wij natuurlijk in de stress! Wat staat ons te wachten?
Direct heb ik de mevrouw gebeld. Gelukkig ging het gesprek heel goed en werd ze steeds rustiger (en ik ook!). Helemaal toen ik vertelde dat we tekeningen (huidige en gewenste situatie) door een architect hebben laten maken en informatie hadden ingewonnen bij BAAC. Verder heb ik verteld wat er al uit was (zachtboard plafond en twee inbouwkasten en een tussenmuur bij de wc) en dat het hele pand gestript was. Ze was gerustgesteld toen ze begreep dat wij de intentie hebben om het karakter te behouden van het pand. Ze komt volgende week vrijdag kijken en dan gaan we haar natuurlijk volledig in de watten leggen zodat we een zo goed mogelijke samenwerking krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten