maandag 17 september 2012

Het Muizenhuis

Je kunt me echt blij maken met prentenboeken. In Dordrecht heb je de kinderboekenwinkel De Giraffe, wat mij betreft de leukste van Nederland! Als beste alternatief gaan we ook vaak naar de bibliotheek. Daar zag ik voor het eerst Het Muizenhuis van Karina Schaapman. Een boek met foto's van Sam en Julia, twee muisjes  die allerlei dingen beleven in hun Muizenhuis. De foto's zijn groot en je ziet het echte muizenleven.

Toevallig kwam ik een berichtje tegen dat je het echte muizenhuis kan bekijken in de bibliotheek van Amsterdam. Dat stond heel lang op mijn verlanglijstje van 'doe-dingen'. En eindelijk, toen we in Amsterdam waren was het zover.
En wat fantastisch! Zo mooi gemaakt! Wat een priegelwerk en wat is het groot. Je komt ogen te kort!
Als je een keer in Amsterdam bent, is het echt een aanrader!



1 opmerking:

  1. Wat leuk, wanneer zijn jullie daar geweest? Cecilia zal het denk ik wel heel leuk hebben gevonden! Hoe is het met d'r losse tand? Is-ie er al uit?
    Liefs, Su

    BeantwoordenVerwijderen